El proper dijous 15 de març actuen a la Blai Net, de la mà de Joventuts Musicals, Anna Urpina i Dani Espasa. Ens ofereixen un concert de contrastos entre l’antic i el contemporani, tant pel que fa a la música com als instruments: des de Haendel fins a Ärvo Pärt, i del violí barroc i el clavecí fins al violí i el piano actuals.

  • DIJOUS 15 DE MARÇ DE 2018 A LES 19:30
  • SESSIÓ PRÈVIA PELS MÉS MENUTS A LES 18:30
  • ANNA URPINA, VIOLÍ BARROC I MODERN, DANI ESPASA, CLAVECÍ I PIANO
  • A L’AUDITORI DE L’ESCOLA DE MÚSICA BLAI NET, c/Jaume I, 24
  • CONCERT ORGANITZAT PER JOVENTUTS MUSICALS DEL BAIX LLOBREGAT

ANNA URPINA 2

Programa:

H. I. F. von Biber: Sonata núm. 1 per a violí i baix continu, en Re menor, “L’Anunciació”

G. F. Haendel: Sonata per a violí i baix continu en Fa major HWV 370

A. Corelli: Sonata núm. 12 op. 5 ” La Follia”

A. Webern: 4 peces per a violí i piano op.7 

F.  Martín-Quintero: Crepuscular (Obra dedicada a Anna Urpina i Dani Espasa; estrena absoluta)

Ä. Pärt: Der spiegel im spiegel, per violí i piano

La violinista Anna Urpina ens proposa un concert basat en dos moments molt contrastats de la història de la música: l’esplendor de l’època barroca i l’època contemporània. I per fer-ho se serveix d’instruments propis de cada període. L’acompanya en aquesta aventura sonora l’experimentat i versàtil Dani Espasa. En la primera part faran sonar un violí barroc i un clavecí per interpretar obres de l’època daurada del barroc, mentre que a la segona s’endinsaran en les sonoritats contemporànies més sorprenents. Dos extrems que es toquen en un concert insòlit.

 

Anna Urpina (Vic, 1988) es forma a Madrid, a la Universitat de Madison-Wisconsin amb Vartan Manoogian, al Reial Conservatori de Brussel.les amb Shirly Laub i a la Hochschule für musik de Leipzig amb Mariana Sirbu. Ha rebut classes de Paul Kantor, Eva Graubin, Mimi Zweig, Pinchas Zukerman, Gerard Claret Natalie Boyarsky, Alexander Kerr, Masao Kawasaki, Serguei Fatkoulin, Latica Honda-Rosenberg, Stephan Picard, Vera Beths. En música antiga s’ha format a França i a l’ESMUC amb Emilio Moreno, Gilles Colliard, François Fernandez i Fabio Biondi. Ha estat concertino i solista de la JONC i la JONDE i membre de la Gustav Mahler Jungendorchester, l’EUYO o l’Orquestra de Schleswig Holstein, actuant al Musikverein de Viena, Konzerthaus de Berlin o Concertgebouw d’Amsterdam. Ha obtingut primers premis en el Concurs de Xàtiva i el Concurs Marcos Pedro Jimeno. També ha obtingut premis als concursos Arjau i Nacional de Salou, al Concurs Internacional Violines por la paz, al concurs de Sant Anastasi, a la New Tenuto Competition de Bèlgica i finalista del Primer Palau. Guanya també el concurs del Conservatori de Madrid per tocar com a solista al Auditorio Nacional i el concurs de Laureats del Reial Conservatori de Brussel·les. Ha actuat com a solista amb la Philomusic Orchestra, Camerata de Madrid, Orquestra de Cambra de Vic, Brussels Philarmonic Orchestra i Orquestra Sinfònica de Burgos. Ha actuat en festivals com Aspen Music Festival, Madeline Island Music Camp, Kronberg Academy, Verbier Festival i fou artista resident de l’Ateneu Barcelonès el 2013. Toca un violí David Bagué 2007.

 

Dani Espasa va estudiar piano als Conservatoris de Tarragona i Barcelona, i arquitectura a l’UPC de Barcelona. Ha treballat com a compositor, pianista i director musical de teatre, dansa i televisió (TV3 i TVE). A més de ser productor i compositor de diversos discs de Lídia Pujol, també és director musical, pianista i acordionista de la cantant Maria del Mar Bonet. Des del 2003 és pianista i clavecinista col·laborador de l’OBC. Després de completar els estudis de clave i baix continu amb Béatrice Martin a l’ESMUC, cursos amb Pierre Hantaï i Olivier Beaumont, i estudis de música de cambra amb J. Savall, P. Memelsdorff, J.-P. Canihac i M. Kraemer, inicia una intensa activitat en grups de música barroca, renaixentista i medieval. Treballa amb Hespèrion XXI, Le Concert des Nations, Mala Punica, La Hispanoflamenca, Les Sacqueboutiers de Toulouse i La Caravaggia. Des del 2005 és director de l’orquestra barroca Vespres d’Arnadí. Actualment és professor d’Improvisació i de Música de cambra a l’ESMUC.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: