LA BLAI NET A CASA: SENSIBILITZACIÓ

CARLES GELI

Hola Famílies,
sóc Carles Geli, professor de TiC a l’Escola de Música Blai Net.
Tal com us vam avançar, us envio adjunt unes propostes musicals per a aquesta setmana!!
Em podeu enviar algun vídeo si us ve de gust, a través d’aquest mateix correu!!
Una abraçada
Carles

Toca i Canta 1, 2a setmana

ANNA JACAS

Bon dia a tothom!

Us escric per dir-vos que demà a la tarda us passaré els materials per a treballar a classe. Serà un mail on us hi afegiré els links amb músiques i videos.
De moment avui, us proposo 2 concerts:

Una sessió al matí:

image 1 ANNA JACAS

Una sessió a la tarda:

image 2 ANNA JACAS

Aneu cantant i així els mals espantant!!
Cuideu-vos molt i Fins demà!

Anna Jacas

BLAINONES

Bona tarda families!

Us escric el mail adjuntant-vos la “feina” d’aquesta setmana. Teniu dos links:

-Una Classe amb mi de 15 min (rebreu un mail amb la invitació a youtube)
El motiu que la classe en video sigui curta és perque crec que no val la pena exposar als nens a tants minuts de pantalla si del que es tracta és d’escoltar. A més, crec que al ser curt, el podreu fer en altres moments de la setmana sense haver de trobar una estona massa llarga.
Avui seran continguts ja coneguts perque pogueu gaudir i explorar la nova aula de música-espai de casa. Us demanaria que per aquesta sessió no hi hagués cap distractor ( ni joguines aprop, ni mòbils…)Cal que prepareu la sala per poder-vos moure lliurement, si cal poseu-vos antilliscants i roba còmode.

A la sessió d’avui treballarem: Bona tarda! (A Jacas) Hola cos! (E.Pujol) Tot preparats (A.Pujol) Indo eu (audio) Ha sortit el sol (A.Jacas) Iupipipi (A.Jacas) Carnavalito (Audio) Cigronet (A.Jacas)
-llista Spotify 15 min

https://open.spotify.com/playlist/0KeC1YBzjKiZ04oaOVzFPr?si=TFc7P66wR6y73kcEjUOleg

La segona part de la sessió són cançons i peces conegudes on ja sabeu que fer. Només us cal un pot per fer bombolles en l’African Suite.

Per acabar, recordar-vos que és important que feu l’activitat amb els vostres fills tal i com si fòssiu a classe. Ara vosaltres sereu el model de moviment i cant, ells faran el que vosaltres feu gaudint d’aquesta estona però no els forceu, elles reben l’estimulació musical encara que sembli que no estiguin atentes.

Finalment, us animo a fer qualsevol comentari responent al mail que pugui millorar l’experiència en la propera sessió.
Canteu, Balleu i Gaudiu molt!
 Anna Jacas

BlaiNones 2a setmana

Hola Families!
Com esteu? Espero que estigueu molt bé a caseta! Avui arriba el segon video d’una classe!
Avui tindrem cançons noves i una petita sorpresa al piano… Seguim amb la llista d’Spotify amb les coreografies com sempre!
Si podeu, contesteu-me al mail per si heu pogut veure el video per poder fer seguiment de qui ho ha vist, que us ha semblat i si escolteu els audios de Spotify. No poso nota! Però es per fer un seguiment de si us va bé el material perque en cas contrari buscaria altres alternatives.
Com a concert, avui us proposo opera!
Cuideu-vos molt! I que la música no pari!
Una forta abraçada,
Anna Jacas

 

TOCA I CANTA 1

Bona tarda families,

Sóc l’Anna Jacas de TiC1, us adjunto alguns recursos per a treballar a casa la música que hem fet aquests mesos:

-Primer de tot repassar l’escala de DO ascendent i descendent. Cantar la cançó de “les 8 notes de l’escala” que cantem sempre a l’inici de classe fixant-nos quan és ascendent i descendent i per a quines notes anem passant amb la fononímia o gestos de mans

-DO RE MI AL JARDÍ:Us proposo cantar la cançó primer dient només les notes i després el text.

https://www.youtube.com/watch?v=Lmc-p8vxuWE

Tal i com fa el video us proposo que feu un dibuix però a més que hi surtin amagades les notes que cantem ( a veure si quan m’envieu la foto del dibuix al mail les trobo totes)

Si teniu un carrilló, podeu practicar la cançó com vam tocar fa unes setmanes. Si no en teniu, podeu buscar una aplicació per a la tablet, així podeu crear noves melodies:

https://play.google.com/store/apps/details?id=tr.com.alyaka.alper.professionalxylophone&hl=es

https://www.youtube.com/watch?v=vmJ7AQ98SMY

-Per acabar farem una mica de treball rítmic i podeu convidar als pares o germans a fer-ho amb vosaltres: https://www.youtube.com/watch?v=uOuLi0avCwU

 

Bona setmana i molta música!!

 

Anna Jacas

TOCA I CANTA 1, 2a SETMANA

Hola famílies de TIC 1,
Com esteu? Com va la setmana a caseta?
Aquí us envio alguns vídeos per poder compartir activitats musicals amb els vostres pares i germans.
Per repassar l’escala, amb una cançó similar a la de la classe:
Per practicar el ritme:
Ja que ha arribat la primavera, escoltarem a Vivaldi.
Entre tots farem una orquestra:cada dibuix serà un instrument diferent (podeu contruir 5 instruments o utilitzar els que ja tingueu a casa)
Per acabar, podeu fer un dibuix de la primavera amb les notes de l’escala amagades (encara hi han notes que no he trobat dels dibuixos de la setmana passada!)
Espero els vostres dibuixos i fotos de les vostres orquestres!
Cuideu-vos molt!!
Anna Jacas

CAROLINA PEREIRA

BlaiNones 1

Benvolgudes Families,

Qué tal?
Esperant que estiguin tots be, i com que hem d’estar a casa cuidant-nos,
els fem arribar unes activitats per poder mantener als nen/es entretinguts i fent música.
Us desitjem unes bones set manes,
Una foto abraçada
Carolina Pereira (MiM Blai Net)
1) Fem un joc de falda amb la canço del Caval.
 Canvi de velocitats i toquem les parts del cos del nen/a que proposa la cançò
 
2) Amb la canço i animació del PezPeix farem pujar i baixa als nen/es segón fa el so de l’émbol (Fauta)
i al moment que ho diu la lletra li farem bombolles, si teniu a casa, si no cap simplement juguem bufant.
3) Ara ens possarem tots/es dretas i drets o ens desplaçarem pel espai com pugueu..ballant,
o gatejant i farem aquesta canço intentant repetir el que ens propossa tot cantant.
 
4) Sentirem aquest conte canço
 
5) Canço de despedida está tot propossat a la lletra de la mateixa canço.
Tomados de las manos: https://youtu.be/LnIUsi4RhlQ
6) Us comparteixo el link del meu conte musical enregistrat i el podeu sentir les vegades que volgueu durant les setmanes, si no tenir compte de Spotify, fem-ho saber que el puc compartir per youtube també. 
Spotify:

BlaiNones 1, 2a setmana

Benvolgudes Families,

Qué tal?
Com va anar la setmana pasada la sessió a casa?
Esperant que estiguin tots i todes be, i com que hem d’estar a casa cuidant-nos,
un cop més,  els fem arribar unes activitats per mantenir als nen/es entretinguts i fent música.
Us desitjem unes bones set manes de confinements, i esperem que tot això se solicioni aviat!
A Sota adjunto activitat per demá, un concert live per gaudir des de casa,
ACTIVITATS PER AVUI:
1) Fem un joc de falda amb la canço En el auto de papá que fem a classe, cada setmana.
  fem que coinduirem el cotxe i canviem de velocitat com propossa la cançò
En el auto de papá: https://youtu.be/mqQiHGy0Afw
2) Amb la canço i animació del “Passarinho” farem ballar als infants amb plomes de colors si teniu a casa,
    si no podem simular les alas amb mocadors de o draps de casa, que siguin d’una mida adecuada pel petits/es
“Passarinho”: https://youtu.be/J9_vZRo-wY0
3) Ara ens possarem tots/es dretas i drets o ens desplaçarem pel espai com pugueu..ballant,
o gatejant i farem aquesta canço intentant repetir els movements sobre tot a la tornada, el que ens propossan tot cantant.
Els Piratas (Pot Petit): https://youtu.be/KEMPzVCLjZg
4) Sentirem aquest conte canço que també es animada, i es pot sentir, cantar i mirar…
    La vida secreta de les formigues:  https://youtu.be/53xZI37RAZ0
5) Concert familiar per a families: de Dàmaris Gelabert
   Concert Familiar Live:  https://youtu.be/eaUM_k6DrBI
Una abraçada
Carolina Pereira

Música i Moviment 1

Benvolgudes Families,

Qué tal esteu?
Esperant que estiguin tots i totes be i com que hem d’estar a casa cuidan-nos molt,
els fem arribar unes activitats per poder mantener als nen/es entretinguts i fent música en familia.
Us desitjem unes bones setmanes de confinament, per la bona salut de tots i todes.
Una forte abraçada.
Carolina Pereira (MiM Blai Net)
1) Escalfament corporal amb canvi de velocitats ballarem i ens mourem segons la proposta de la música.
El Twist del ratoncito: https://youtu.be/gqpgZBtUt78
 
2) Amb la canço i animació del PezPeix pujarem i baixarem els braços, segón fa el so de l’émbol (Fauta)
i al moment que la lletra diu “fa bombolles” farem bombolles, si teniu a casa, si no simplement juguem bufant.
També podem dibuixar peixos, mitjans, grands i petits pintar-los, fer-los ballar, retallar-los i/o projectar a la pared amb una llum.
3) Ara ens desplaçarem pel espai com pugueu.. tots ballant, farem aquesta canço, repetirem el que ens propossa’nt tots cantant.
 
4) Canço de despedida, mourem les parts del cos, está tot propossat a la lletra de la mateixa canço.
Tomados de las manos: https://youtu.be/LnIUsi4RhlQ
5) Mirarem aquest conte musical
 
Hansel i Gretel (Les tres Bessones)https://youtu.be/wBw0P5CnCEY
6) Us comparteixo el link del meu conte musical enregistrat “ANIMALES VIAJEROS”, el podeu sentir les vegades que volgueu durant les setmanes, si no tenir compte de Spotify, fem-ho saber que el puc compartir per youtube també. 
Spotify: “ANIMALES VIAJEROS” (Cuentos Musicales por Carolina Pereira)

Música i Moviment 1, 2a setmana

Benvolgudes Families,

Qué tal esteu?
Com va anar la seism de música a casa la setmana pasada?
Esperant molt Bé!!
avui els fem arribar més activitats per poder mantener als nen/es entretinguts i fent música en familia.
Us desitjem unes bones setmanes de confinament, per la bona salut de tots i todes.
ACTIVITATS PER AVUI:
1) Escalfament corporal “En la Selva” ens mourem segons la proposta de la música, cantant i repetim els coros i moviments
YOGA PARA NIÑ@S: https://youtu.be/2K5PINaaU7M
2) Amb la canço i animació del “Passarinho” bailarem amb plomes de colors si teniu a casa,
    si no podem simular les alas amb mocadors de o draps de casa, que siguin d’una mida adecuada pel petits/es
“Passarinho”: https://youtu.be/J9_vZRo-wY0
3) Ara ens possarem tots/es dretas i drets o ens desplaçarem pel ballant, també podem percutir colheres i anirem fent els que ens propossan tot cantant.
 
SOPA Paraula Cantada: https://youtu.be/x5Dm5FcvIOw
4) Sentirem aquesta canço que també es animada, i es pot sentir, cantar i mirar…
 
   La vida secreta de les formigues: https://youtu.be/53xZI37RAZ0
5) Mirarem aquest conte musical per relaxar-nos:
 
“EL Monstre de Colors”https://youtu.be/__NmMOkND8g
 
Una forte abraçada.
Carolina Pereira

Música i Moviment 2

Benvolgudes Families,

Qué tal esteu?
Esperan que tots i todes estiguin be i com que hem d’estar a casa cuidan-nos molt,
els fem arribar unes activitats per poder mantener als nen/es entretinguts i fent música en familia.
Us desitjem unes bones setmanes de confinament, per la bona salut de tots i todes.
Una forte abraçada.
Carolina Pereira (MiM Blai Net)
1) Escalfament corporal amb canvi de velocitats ballarem i ens mourem segons la proposta de la música.
El Twist del ratoncito: https://youtu.be/gqpgZBtUt78
 
2) Juguem junts a amb les nostres mans i els nostres germanets/es, mares i pares…
 
3) Amb la canço i animació del PezPeix pujarem i baixarem els braços, segón fa el so de l’émbol (Fauta)
i al moment que la lletra diu “fa bombolles” farem bombolles, si teniu a casa, si no simplement juguem bufant.
També podem dibuixar peixos, mitjans, grands i petits pintar-los, fer-los ballar, retallar-los i/o projectar a la pared amb una llum.
4) Ara ens desplaçarem pel espai com pugueu.. tots ballant, farem aquesta canço, repetirem el que ens propossa’nt tots cantant.
 
5) Canço de despedida, mourem les parts del cos, está tot propossat a la lletra de la mateixa canço.
Tomados de las manos: https://youtu.be/LnIUsi4RhlQ
6) Mirarem aquest conte musical
 
Les set cabretes (Les tres Bessones)https://youtu.be/OFJhLiXte6Q
7) Us comparteixo el link del meu conte musical enregistrat “ANIMALES VIAJEROS”, el podeu sentir les vegades que volgueu durant les setmanes, si no tenir compte de Spotify, fem-ho saber que el puc compartir per youtube també. 
Spotify: “ANIMALES VIAJEROS” (Cuentos Musicales por Carolina Pereira)

MÚSICA I MOVIMENT 2, 2A SETMANA

Benvolgudes Families,

Qué tal esteu?
Com va anar la sessió de música a casa la setmana pasada?
Esperant molt Bé!!
avui els fem arribar més activitats per poder mantener als nen/es entretinguts i fent música en familia.
Us desitjem unes bones setmanes de confinament, per la bona salut de tots i todes.
ACTIVITATS PER AVUI:
1) Escalfament corporal “En la Selva” ens mourem segons la proposta de la música, cantant i repetim els coros i moviments
YOGA PARA NIÑ@S: https://youtu.be/2K5PINaaU7M
2) Amb la canço i animació del “Passarinho” bailarem amb plomes de colors si teniu a casa,
    si no podem simular les alas amb mocadors de o draps de casa, que siguin d’una mida adecuada pel petits/es
“Passarinho”: https://youtu.be/J9_vZRo-wY0
3) Ara ens possarem tots/es dretas i drets o ens desplaçarem pel ballant, també podem percutir colheres i anirem fent els que ens propossan tot cantant.
 
SOPA Paraula Cantada: https://youtu.be/x5Dm5FcvIOw
Ara Farem uns exercicis d’aquesta  Web musical amb joscs que podeu fer sols, amb germanets, pares o mares a casa.
5. Para hoy he seleccionado este de Ritmo:
6. Y este de Memoria Visual instrumento de percusión.
 
Una forte abraçada.
Carolina Pereira

Toca i Canta 1

Benvolgudes Families,
Qué tal esteu?
Esperan que tots i todes estiguin be i com que hem d’estar a casa cuidan-nos molt,
els fem arribar unes activitats per poder mantener als nen/es entretinguts i fent música en familia.
Us desitjem unes bones setmanes de confinament, per la bona salut de tots i todes.
Una forte abraçada.
Carolina Pereira (Blai Net)
1) En aquesta pàgina web https://aprendomusica.com/. hi han jocs de lectura rítmica i melòdica de diferents niveles, podeu investigar, probar i anar mirant els diferente jocs, per fer amb la música.
2) Juguem junts a amb les nostres mans i els nostres germanets/es, mares i pares…(i buscarem paraules amb 4 sílabes per fer les nostres propias rimas i cançons)
3) Ara repasarme le canço de la “Estrellita” que estem fen a classe amb el “boonmakers”.
Xilófon Estrellita: https://youtu.be/B3KMdd0Yzgw
4) Canço de despedida, mourem les parts del cos, está tot propossat a la lletra de la mateixa canço.
Tomados de las manos: https://youtu.be/LnIUsi4RhlQ
5) Mirarem un videos per montar una petita orquesta de percusió a casa amb eines de cuina (el podeu probar a casa)
 
7) Us comparteixo el link del meu conte musical enregistrat “ANIMALES VIAJEROS”, el podeu sentir les vegades que volgueu durant les setmanes, si no tenir compte de Spotify, fem-ho saber que el puc compartir per youtube també. 
Spotify: “ANIMALES VIAJEROS” (Cuentos Musicales por Carolina Pereira)

TOCA I CANTA 1, 2A SETMANA

Buenos Dias Familias:

Com esteu a casa?
Espero que molt be!
Par mantenir als nens/nes amb il·lusiò per la música els envío la segona setmana d’activitats per fer a casa.
Destijo que us hagi agrada la primera.
1. Web amb exercicis per fer sols o de a dos o més personas:
2. Per avui he triat aquet de de Ritme:
3. Aquet de Memoria Visual amb instruments de percusió:
4. I Aquet per saber notes i melodíes:
5. Sentirem aquest conte canço que també es animada, i es pot sentir, cantar i mirar…
    La vida secreta de les formigues:  https://youtu.be/53xZI37RAZ0
6. Concert familiar per a families: de Dàmaris Gelabert
   Concert Familiar Live:  https://youtu.be/eaUM_k6DrBI
Si queréis podéis investigar mas ejercicios y me mandáis las respuestas por aqui.
Un abrazo bien fuerte!
Carolina

ANA QUÍLEZ

MÚSICA I MOVIMENT 2

Hola famílies de Mim 2,

Espero que estigueu tots bé…! Com que ens toca estar a casa, us envio algunes músiques i les seves activitats per poder realitzar amb els vostres fills. La majoria són continguts que hem treballat a la classe, per tant, ells segur se’n recorden dels moviments. Seria perfecte si els nens es posen els mitjons antilliscants i tenen una mica d’espai pel moviment i us animo a que vosaltres també participeu de les activitats. Que els vostres fills siguin els vostres profes!
Espero que gaudiu tots plegats.
Una abraçada mooooolt forta i molts ànims.
Ana Quílez
ELS OFICIS
– Cançó  “Diu que quan seré gran”
Podeu escoltar la cançó, buscar nous oficis i crear la lletra.
Per exeple: policia,… buscar lladres de dia i nit
– Cançó nova. També us passo el link d’una altra cançó de la Dàmaris Gelabert que parla de la mateixa temàtica.
Aquí teniu les músiques d’alguns personatges que hem treballat a la classe.
– Els  carters: feu un dibuix en un paper com si fos una postal. Podeu fer l’activitat amb la vostra pròpia postal. Ensenyeu els moviments als pares!
– Els mims: Sou mims i només us podeu moure amb la música.
Variación: Ara sou mims desobedients, només us podeu moure amb el silenci musical!! Atenció, és més difícil!
Podeu cantar la melodia juntament amb la música i acompanyar-vos amb un instrument de percussió o qualsevol objecte que tingueu per casa.

MÚSICA I MOVIMENT 2, 2A SETMANA

                   Hola de nou Famílies de Mim 2!

Espero que estigueu bé… molts ànims a tots.
Us envio alguns recursos musicals per si voleu cantar, jugar  i ballar aquesta setmana amb els vostres fills.
Una abraçada molt forta
Ana Quílez
ELS OFICIS
Ens convertim en Exploradors!
– Cantem la cançó “Diu que quan seré Gran” adaptant la seva lletra:
 
Diu que quan
Seré Gran
Un Ofici Hauré de fer,
Penso jo
Què seré
EXPLORADOR, potser…
Buscar tribus de dia i nit…
– Escoltem la nostra música de l’Explorador i realitzem els seus moviments!
Recordeu, camina entre els arbres, puja als arbres, mira a l’horitzó, veu animals, nada pel riu, arriba a la Tribu i Balla.
Ensenyeu els moviments als pares! Segur que gaudiran.
– Us passo un link amb una altra cançó d’exploradors.
– Ha arribat la Primavera. Mireu aquest vídeo i escolteu l’Audició de la Primavera Vivaldi.
Observeu la manera de ballar de les margarides, les podeu imitar?
– Per últim escolteu aquesta cançó tan bonica del grup infantil MENDALERENDA Parla d’un petit explorador, en TONINO… balleu i expresseu la manera de caminar dels animals que diu la cançó.

Després la podeu fer servir per relaxar-vos.

TOCA I CANTA 1

Hola famílies de TIC 1,
Aquí us envio alguns vídeos per poder compartir activitats musicals amb els vostres fills.
El primer link és d’una amiga, percussionista de Sevilla. Treballa una audició amb percussió.
El segon link, és un joc de mans, del grup TRIII de Brasil. A veure si jugueu tota la família!!
Podeu buscar paraules de 4 síl.labes i fer la vostra pròpia cançó!
Espero que gaudiu tots plegats!
Una abraçada
Ana Quílez

TOCA I CANTA 1, 2A SETMANA

Hola de nou Famílies de TIC 1,
Espero que estigueu bé… molts ànims a tots!
Us envio alguns recursos musicals per si voleu cantar, jugar i ballar aquesta setmana amb els vostres fills.
Una abraçada mooooolt forta
Ana Quílez
ELS MINI-ESPORTISTES
Continuem amb la temàtica que estàvem treballant a la classe.
– Escalfem els nostre cos cantant la cançó CHA CHA CHA. Movem totes les parts dels cos que diu la seva lletra.
– Quins sports farem avui??
Hípica: expresseu tots els moviments que fa el cavall en aquesta música.
Us passo el link d’un vídeo a on expliquem com fer  l’instrument de les culleres que teniem a la classe.
Podeu acompanyar rítmicament la música de la Hípica amb les vostres culleres seguint el pas (marcant les negres), el trot (les corxeres) i el galop del cavall.
– Gimnàstica Rítmica
Podeu agafar un tros de tela, mocador, tovallola o bé una cinta.
Escolteu atentament la música de la Gimnàstica Rítmica. Només us podeu moure i ballar amb la vostra cinta quan soni el piano. Imagineu que esteu pintant amb la cinta les parets, el terra, a vosaltres mateixos. als pares…
– Escolteu aquesta audició. És la mateixa música però sense interrupcions!! Es tracta de la Marcha Turca de Mozart.
Podeu crear la vostra pròpia coreografia amb la cinta.
Que Gaudiu Molt!

MARTA SISTACH I MANÉN

MÚSICA I MOVIMENT 1

Bona tarda a totes les famílies,

Us adjunto a continuació un seguit de materials per a fer a casa.
Us proposo de seguir la mateixa estructura que fem a l’aula.  En sessions de 45 minuts, acostuma a ser la següent:  una primera part de posada en situació, consistent en alguna cançó cantada i amb petits gestos, és la que fem asseguts a terra en rotllana.  Una segona part que anomenarem d’activitats en les quals treballem més profundament el moviment de tot el còs, la pulsació, les diferents tipus de marxes -lent, andante, corrent- també diferents matisos -fort, fluix-, també a la creativitat, amb ball “lliure”,i una tercera i final de tancament de la sessió més encaminada a la relaxació i sensibilitat.
No totes les activitats que fem poden fer-se on-line, doncs la música i moviment funciona molt per imitació, i també a partir de la improvisació amb el professor tocant el seu instrument. La meva proposta aquestes dues setmanes és que els nens i nenes puguin repassar amb la família el que ja han treballat a l’aula.  Ells us poden ensenyar cada activitat, doncs en sentir la música sabran de què es tracta, pot ser un bonic joc que els petits ensenyin als germans i família els jocs de música.
Estan repartits en tres paquets:  Inici – Activitats – Relaxació
A continuació us detallo breument de què es tracta cada àudio, per paquets
Inici

Activitats

    • Patufet.  Dansem amb mans a cintura, obrim braços i toquem el cap al dir “homes i dones del cap dret” i toquem nas amb dit al dir “no trepitgem al Patufet”

https://drive.google.com/open?id=1do_OlYIC5OzQP2hVuQvqAquBGTgPXcL-

    • Dansa xinesa Trencanous Txaikovsky.  En filera, amb mocador a la mà, marxem al ritme de la música fent onejar mocador. En sentir el flautí, girem còs sobre nosaltres mateixos, flexió mans a terra i petit salt aixecant mocador a l’aire. I seguim marxant

https://drive.google.com/open?id=1do_OlYIC5OzQP2hVuQvqAquBGTgPXcL-

    • El gegant del pi.  Dansem mans a la cintura com el gegant del pi. En dir ara balla ara balla girem el còs en rodó
    • La lluna la pruna.  Braços amunt ajuntant mans, peus junts còs com si fos un arbre ben fort i recte. Balancejem la “copa” de l’arbre al ritme de la canó mentre l’anem cantant ben suau. Jo la canto una mica més lenteta i suau que a l’exemple, si la voleu cantar vosaltres amb els fills podeu fer-la més suau i bonica
    • Avions.  En filera, volem com si fossim avions.  Braços oberts, cames de puntetes, a sò determinat, baixem còs poc a poc i cargolem d’un cantó, després obrim braços i cames mirant amunt estrellita i cargolem cap a l’altre cantó.  Tornem a aixecar i en filera tornem a volar. Tema “Tardes de Bologna” Rodrigo Leao
    • La Familia.  Joc de representació de rols.  Nens i nenes, pares i mares, avis i àvies i els gossets de la família.  Cadascú amb el seu moviment propi. Podeu fer que us l’ensenyin!

https://drive.google.com/open?id=1do_OlYIC5OzQP2hVuQvqAquBGTgPXcL-

    • Joc de les estàtues.  Posem música -la que ens agradi- i l’anem aturant.  Quan s’atura, els nens hem de ser estàtues.  Mentre sona, ballem al ritme i estil de la música
Relaxació
    • Cançó de Bressol.  Estirats a terra, relaxats, podem escoltar la cançó mentre tanquem els ulls.

https://drive.google.com/open?id=1do_OlYIC5OzQP2hVuQvqAquBGTgPXcL-

    • Frère Jacques.  Asseguts, amb una nina bressolada com un nadó, podem cantar-li la cançó fent el gest de balanceig amb els braços
    • Qualsevol altra cançó de relaxació que trobeu al youtube i que us agradi!
La sessió tipus seria:  Una cançó de “Inici”. 2 ó 3 activitats. I una cançó de relaxació final
Doncs moltes gràcies a totes,
Més endavant, un cop els nens i nenes hagin repassat tot aquest material, us passarem més material per fer a casa
Moltes gràcies a tots i totes i molts records!
Amb tot el carinyo,
Marta

MÚSICA I MOVIMENT 2

Bon dia a totes les famílies,

Adjunto a continuació un seguit de materials per fer a casa.
Els audios que no estan al YouTubeels trobareu en aquest enllaç:
Us proposo de seguir la mateixa estructura que fem a l’aula.  En sessions de 40-45 minuts, acostuma a ser la següent:  una primera part de posada en situació, consistent en alguna cançó cantada i amb petits gestos, és la que fem asseguts a terra en rotllana.  Una segona part que anomenarem d’activitats en les quals treballem més profundament el moviment de tot el còs, la pulsació, les diferents tipus de marxes -lent, andante, corrent- també diferents matisos -fort, fluix-, també a la creativitat, amb ball “lliure”,i una tercera i final de tancament de la sessió més encaminada a la relaxació i sensibilitat.
No totes les activitats que fem poden fer-se on-line, doncs la música i moviment funciona molt per imitació, i també a partir de la improvisació amb el professor tocant el seu instrument. La meva proposta aquestes dues setmanes és que els nens i nenes puguin repassar amb la família el que ja han treballat a l’aula.  Ells us poden ensenyar cada activitat, doncs en sentir la música sabran de què es tracta, pot ser un bonic joc que els petits ensenyin als germans i família els jocs de música.
Estan repartits en tres paquets:  Inici – Activitats – Relaxació
A continuació us detallo breument de què es tracta cada àudio, per paquets
Inici
    • cançó “bim bam”. No és fàcil!  Però l’hem anat treballant per parts poc a poquet, i alguns nens i nenes ja se la saben prou bé.  Aquest vídeo està molt bé perquè l’ensenya d’un personatge a un altre poc a poc pert parts i després la fa tota sencera.  La podeu aprendre per parts amb els nens i fer-la junts
    • Chocolate.  També l’hem fet a MIM1, alguns continguts els repetim a MIM2 doncs ens permet veure també la seva evol.lució i com la fan molt millor, i a més els agrada molt i la volen tornar a fer.

Activitats

    • Napoleó.  Posats en “formació” tipus soldats uns al costat de l’altre -separadets-.  Anem marxant a pas ferm i cantant la cançó. Quan s’atura la veu -que no la música- ens aturem, i al text “all i oli, all i oli xup!”, ens aturem i fem gest amb les dues mans de mà de morter remenant salsa. (abans d’aquest fragment ens hem girat -els nens i nenes us ho ensenyaran-)  Aquesta cançó els agrada molt.  A cada repetició, la cançó va treient una paraula i es va fent més curt, així també treballem l’atenció.
    • Dansa “Tinc ganes de fer música”.  En rotllana, la fèiem amb mans agafades però ara la farem sense mans agafades.  Els nens us ensenyaran la mecànica de cada frase
    • Tarantel.la.  La vam fer algunes famílies a les Aules Obertes.  En rotllana, si tenim un pandero amb què picar o bé algún petit instrument de percussió, o bé picant de mans al ritme.  Té diferents parts:  A: avancem cap al centre saltironant i picant al final de la frase cap amunt i tornem. B: tirabuixó, per parelles.  Podem exercir la creativitat i inventar-nos un nou pas! C: avancem cap a la nostra dreta tot picant l’instrument/mans. D: anem intercal.lant pas a la dreta i pas a l’esquerra, picant també.
    • https://www.youtube.com/watch?v=JuYMaUdnatA
    • Dansa xinesa Trencanous Txaikovsky.  En filera, amb mocador a la mà, marxem al ritme de la música fent onejar mocador. En sentir el flautí, girem còs sobre nosaltres mateixos, flexió mans a terra i petit salt aixecant mocador a l’aire. I seguim marxant
    • Avions.  En filera, volem com si fossim avions.  Braços oberts, cames de puntetes, a sò determinat, baixem còs poc a poc i cargolem d’un cantó, després obrim braços i cames mirant amunt estrellita i cargolem cap a l’altre cantó.  Tornem a aixecar i en filera tornem a volar. Tema “Tardes de Bologna” Rodrigo Leao
    • La Familia.  Joc de representació de rols.  Nens i nenes, pares i mares, avis i àvies i els gossets de la família.  Cadascú amb el seu moviment propi. Podeu fer que us l’ensenyin!
    • Lladres i detectius.  Joc de representació de rols, en dos equips. Adjuntat en tres àudios, els dos primers per aprendre els dos personatges i el tercer per a fer la persecució.  Demaneu als nens i nenes que us l’ensenyin, els agrada molt!
    • Joc de les estàtues.  Posem música -la que ens agradi- i l’anem aturant.  Quan s’atura, els nens hem de ser estàtues.  Mentre sona, ballem al ritme i estil de la música
    • Amanida catalana.  Joc variat de cançons catalanes.  Plou i fa sol. El Gegant del Pi. En Joan petit quan balla. El capità.  Cada tema amb els seus gestos i marxes.  El joc consisteix en anar marxant i és el professor el que va caviant la cançó, de manera aleatòria i ells i elles han d’estar atents per anar canviant la marxa i el gest segons quina música està sonant
    • https://www.youtube.com/watch?v=faf30e_HbGw
    • https://www.youtube.com/watch?v=ypz1S2bp_Y8
    • https://www.youtube.com/watch?v=c_qH2SI_-Ts
    • https://www.youtube.com/watch?v=SogRTAjXrYU
    • Do Re Mi, al jardí.  Cançó que anem cantant mentre marxem i fem els gestos de cada frase, inventats a l’aula.
    • https://www.youtube.com/watch?v=FNVm68fGBH0
    • Relaxació
    • A youtube hi ha un munt de temes per a la relaxació final, on ens estirem tanquem els ulls i escoltem la música tranquilament, us convidem a navgar-hi
Hi ha d’altres activitats que els agraden molt que hem fet tipus “La Fada”, tots els temes de “La Jungla”- Zicazumba, Jungla, Cocodrils, Micos..- i d’altres que no podem passar per motius de copyright.
La sessió tipus seria:  Una cançó de “Inici”. 2 ó 3 activitats. I una cançó de relaxació final
Doncs moltes gràcies a totes,
Més endavant, un cop els nens i nenes hagin repassat tot aquest material, us passarem més material per fer a casa
Moltes gràcies a tots i totes i molts records!
Amb tot el carinyo,
Marta Sistach Manén

TOCA I CANTA 1

Bon dia a totes les famílies,
Us detallem a continuació un seguit d’activitats per poder fer a casa aquests dies
.  Pàgina web https://aprendomusica.com/ . L’hem jugat algún dia a l’aula, hi ha jocs de lectura rítmica i melòdica de diferents nivells, els nens i les nenes la coneixen una miqueta, podeu investigar i anar mirant els diferents jocs. Fixem-nos en els nivells de dificultat i comencem pel més senzill

. El Cargol: Do-re-mi al jardí.  https://www.youtube.com/watch?v=FNVm68fGBH0  Cançó que hem dansat amb els diferents gestos de cada frase.  Us la poden ensenyar a germans i pares i fer-la tots junts.  També algún dia la vam començar a treballar amb el carrilló.  Si disposeu d’algún carrilló per a practicar o alguna aplicació de piano, els nens la poden practicar i aprendre.  Per a tocar-la i aprendre, aquest vídeo els anirà bé, tot i que és una mica rapidet  https://www.youtube.com/watch?v=vmJ7AQ98SMY  I un cop saben les notes, que també les poden apuntar en un full, llavors la poden praticar amb aquest altre vídeo, que és més a poc a poquet. https://www.youtube.com/watch?v=Lmc-p8vxuWE
. Joc de les baquetes.  És un joc que poden ensenyar a tota la família i fer-lo tots plegats.  El fèiem en dues fileres els de davant agenollats amb baquetes a les mans.  Podeu fer servir palillos xinesos o similar.  Els nens i nenes us ho ensenyaran!  El tema és 16 Glissade 2_4 – La Bayadere
. Joc del rellotge.  Asseguts en rotllana en grup, cadascú té un petit instrument de percussió.  Us el poden ensenyar i fer-lo tots junts.  Es pot fer primer en silenci i després posant alguna música tranquil.leta al vostre gust i portant la pulsació
. I també si voleu poden repassar i tornar a cantar tots junts la Cantata que vam fer aquest curs, i ensenyar-la a tota la família.  Si no teniu l’enllaç de les cançons de la Cantata comuniqueu-m’ho i us el faig arribar

Més endavant, un cop els nens i nenes hagin repassat tot aquest material, us passarem més material per fer a casaMoltes gràcies a tots i totes i molts records!

Amb tot el carinyo,

Marta Sistach Manén

TOCA I CANTA 2

Bona tarda a totes les famílies,

Us detallem a continuació un seguit d’activitats per poder fer a casa aquests dies. Veureu que n’hi ha moltes, escolliu les que més il.lusió ens fagi!

.  Pàgina web https://aprendomusica.com/ . L’hem jugat algún dia a l’aula, hi ha jocs d’aprenentatge de lectura rítmica i melòdica de diferents nivells, els nens i les nenes la coneixen una miqueta, podeu investigar i anar mirant els diferents jocs. Fixem-nos en els nivells de dificultat i comencem pel més senzill

. El Cargol: Do-re-mi al jardí.  https://www.youtube.com/watch?v=FNVm68fGBH0  Cançó que hem dansat amb els diferents gestos de cada frase.  Us la poden ensenyar a germans i pares i fer-la tots junts.  També algún dia la vam començar a treballar amb el carrilló.  Si disposeu d’algún carrilló per a practicar o alguna aplicació de piano, els nens la poden practicar i aprendre.  Per a tocar-la i aprendre, aquest vídeo els anirà bé, tot i que és una mica rapidet  https://www.youtube.com/watch?v=vmJ7AQ98SMY  I un cop saben les notes, que també les poden apuntar en un full, llavors la poden praticar amb aquest altre vídeo, que és més a poc a poquet. https://www.youtube.com/watch?v=Lmc-p8vxuWE
. Joc de les baquetes.  És un joc que poden ensenyar a tota la família i fer-lo tots plegats.  El fèiem en dues fileres els de davant agenollats amb baquetes a les mans.  Podeu fer servir palillos xinesos o similar.  Els nens i nenes us ho ensenyaran!  El tema és 16 Glissade 2_4 – La Bayadere
. Joc del rellotge.  Asseguts en rotllana en grup, cadascú té un petit instrument de percussió.  Us el poden ensenyar i fer-lo tots junts.  Es pot fer primer en silenci i després posant alguna música tranquil.leta al vostre gust i portant la pulsació
. Cada dia al dematí.  Cançó que hem treballat amb els xil.lòfons i metl.lòfons, la podem tocar també amb carrilló o bé alguna aplicació de piano. Tocada i cantada a molts països del món amb diferents lletres, també és coneguda per “Estrellita”.  Aquí dos vídeos, un primer per veure les notes, i un segon per conéixer tota la lletra.  Recordeu que també és bo que les cantem!
. I també si voleu poden repassar i tornar a cantar tots junts la Cantata que vam fer aquest curs, i ensenyar-la a tota la família.  Si no teniu l’enllaç de les cançons de la Cantata comuniqueu-m’ho i us el faig arribar
Més endavant, un cop els nens i nenes hagin repassat tot aquest material, us passarem més material per fer a casa

Moltes gràcies a tots i totes i molts records!

Amb tot el carinyo,

Marta Sistach i Manén

%d bloggers like this: