LA BLAI NET A CASA: MÚSICA EN GRUP

EDUARD CERVERA

Benvolgudes families i alumnes.

Deu ni do! Qui ens havia de dir que estariem en aquesta situació no? Sembla una peli dolenta, però no ho és, va de debó i ens toca quedar-nos a casa.

Com ja us han dit des de la Blai Net em poso en contacte amb vosaltres per a fer-vos suggeriments i donar-vos algun material per tal de que la vostra pràctica musical formi part d’aquestes vides monacals que hem de portar en les properes setmanes. Tanmateix, crec que aquests dies tots hem rebut una allau de propostes sobre que fer amb el nostre temps per a passar el confinament entretinguts, i em temo que és probable que si les fem totes, encara tindrem menys temps que quan fem vida «normal».

Així doncs, quan m’he posat a pensar sobre que dir-vos i que proposar, el primer que em sortia era proposar que us avorriu. Tranquils, no cal que feu deures, la música no hauria de ser un deure si no un goig de fet. És a dir que a priori el que em surt no és adjuntar-vos un material concret que us hagueu de mirar o fer.

En segon lloc, si esteu avorrides, i teniu ganes d’utilitzar la música per alegrar-vos la vida, benvinguts. Potser en moments com aquest és quan ens farem més conscients de la utilitat de les arts i la cultura, que ens ofereixen unes eines pel cervell i per l’ànima que en moments complicats com una quarentena ens faran molt de servei.

La primera proposta que us faig és potser la més obvia, però no per ser obvia vol dir que la practiquem. Us proposo simplement que escoltem música. És una oportinutat de fer-ho de manera tranquila, asseguts al sofà i sense cap altre distracció. Escoltem música, sols o acompanyats, però sense fer res més. Com qui mira una pel·lícula, seure en un lloc còmode, ajustar bé el so per gaudir-ne i passar els següents 30 o 60 minuts escoltant un disc, i mirant un concert sencer, gaudint sense cap altra cosa a fer ni cap distracció.

Ho heu provat mai? Fa molt que no ho proveu? És una activitat molt reconfortant, i quan acaba el concert o el disc triat ens trobem amb unes sensacions que per a mi son de guariment, de trobada amb nosaltres mateixos, i d’encaix amb els altres. Aquest efecte que produeix la música si l’escoltem amb atenció, i no de passada, potser fa dies que no l’experimentem i aquesta pausa de totes les coses ens ofereix la possibilitat de retrobar-la.

Així doncs. Si no sabeu per on començar, us proposo tres concerts que trobareu al youtube, per veure’ls tranquil·lament, sols i amb auriculars, o en família asseguts al sofà, de ben segur que els podreu gaudir des de totes les edats. Trio tres gèneres diferents aquesta setmana, lo clàssic, el jazz i el flamenc.

Primer, un disc d’en Miguel Poveda, Viento del Este, Una peça d’una hora de durada d’un dels mestres de la música del nostre país.

https://www.youtube.com/watch?v=JoWqQIcg8Nc

En segon lloc un concert del guitarrista americà John Scofield amb el trio Medeski Martin and Wood, Una hora i setze minuts de jazz modern que us farà gaudir del gènere.

https://www.youtube.com/watch?v=0KeYU8xG-ek

En tercer lloc la Sinfonia número 9 en re menor de Beethoven, de la que forma part l’himne de l’alegria! Segur que no ho heu sentit mil vegades però potser mai en el seu context ni ho heu vist mai en directe. Quina millor oportunitat, una hora i dinou minuts de gaudi.

https://www.youtube.com/watch?v=thEJQF8a2-M

Doncs això, que si se us acaban les propostes de l’allau que teniu, o si us interessa més aquesta que unes altres, aquí les teniu. Un cop per setmana us faré arribar una de nova. De moment espero que en gaudiu d’escoltar música.

Pel que us calgui, estic a la vostra disposició.

Eduard Cervera.

 

CRISTINA, CAROLINA, EDUARD, JOAN, MARTA: BÀSIC 3-4

 Benvolgudes/benvolguts alumnes i famílies,

davant l’actual situació els professors-es de Bàsic 3/4 proposem una nova tasca per poguer fer a casa. El següent projecte estarà vinculat amb la temàtica de la Piruleta. Així doncs, us enviem una fitxa on heu de donar resposta a cada punt i així, anar coneixent de mica en mica de què tractarà. Ens podeu fer arribar les respostes en format Word al correu electrónic indicant nom i cognom al document.
Val a dir, que aquells grups que encara no han acabat d’editar el vídeo de l’anterior projecte s’hauria d’acabar abans de fer la Fitxa que s’adjunta.
Ànims i cuidem-nos tots i totes. 
Cordialment,
Joan, Marta i Cristina.

 

ANA QUÍLEZ

BÀSIC 1 i 2

Hola famílies,
Aquí us envio alguns recursos musicals per poder realitzar a casa aquests dies…
– L’audio de la música del Bàsquet que hem treballat a la classe. Podeu realitzar els moviments corporals amb la pilota que ja sabeu i ensenyar-los a les vostres famílies.
– Us passo una partitura molt fàcil que és la base harmònica de la música del Bàsquet. La podeu tocar amb un carrilló o un teclat o bé, amb el vostre instrument.
Proveu a tocar aquesta melodia a sobre de l’àudio. Recordeu que la part A i B es repetixen i que l’estructura de la música és A B A.
20200319_153220
Una abraçada moooolt forta
Ana Quílez

BÀSIC 1 i 2, 2a SETMANA

Hola de nou Famílies de Bàsic 1-2,
Espero que estigue bé… molt ànims a tots!
Us envio alguns recursos per realitzar aquesta setmana amb els vostres fills.
Una abraçada moooolt forta
Ana Quílez
Us proposo fer un nou instrument musical. Mireu atentament el vídeo que us hem preparat i proveu a fer aquest nou instrument.
Esperem que us agradi!
Intenteu fer la coreografia que apareix en el vídeo!!
Després, podeu triar una cançó que us agradi i acompanyar-la amb les culleres.
Us proposo també que acompanyeu aquesta audició que vam treballar a l’aula amb les culleres.
Podeu picar les negres a la mà i les corxeres a les cames.  Inventeu i improviseu noves maneres de picar, proveu a fer-ho en diferents parts del cos i escolteu el canvi de sonoritat!!
Que gaudiu moooolt!

MARTA SISTACH I MANÉN

BÀSIC 1 i 2

Bona tarda a totes les famílies,

Us detallem a continuació un seguit d’activitats per poder fer a casa aquests dies.  La meva idea per aquests primers dies és de fer un repàs del que hem fet, ampliant-ho a la família si ho voleu fer conjuntament, i més endavant ja passaríem material nou per aprendre

    • Joc de percussió amb les mans.  L’hem treballat a l’Escola, podem fer que ens l’ensenyin a la família i el fem tots junts.  També així el repassem una miqueta.  Si posem una música de fons que ens agradi, seguirem llavors aquesta pulsació, però compte si és molt ràpid és més difícil!
    • Joc de percussió amb gots.  L’hem treballat també a l’aula, repassem-lo i ensenyem-lo a la família.  No el fem amb gots de vidre!  S’ha de fer amb gots de plàstic.  Si no en disposem, podem substituïr-ho per en alguna cosa que també serveixi.  Com veureu, és un joc individual, però si el fem tots junts amb el seu got és molt divertit.  Podem posar-hi una música que ens agradi i fer-lo a la velocitat del sò.  Si ens atrevim amb una més rapideta podem provar-ho!
    • https://www.noteflight.com/  També ho havíem mirat una miqueta.  Editor on-line de partitures, gratuïta, només cal crear-se un compte.  Amb ella ens podem crear un usuari i començar a jugar a escriure les nostres pròpies partitures, copiar les que toquem amb l’instrument, escoltar-les, descarregar-les i imprimir-les, descarregar-les en format àudio, canviar-lis la velocitat per a tocar-hi al damunt, canviar els instruments, posar-hi veu, un munt de possibilitats! A youtube també trobareu un munt de tutorials de com fer anar l’editor, tot i que és força intuïtiu.  Tot allò que feu després ho podrem portar a l’aula i ensenyar-nos-ho
    • https://aprendomusica.com/  Web on tenim diferents jocs per a millorar i aprendre en lectura rítmica i melòdica, i altres continguts musicals. Comencem pels que siguin més facilets i anem pujant de dificultat
Un cop hagueu pogut jugar i repassar el que hem fet, us proposarem noves activitats.  I si us animeu a fer alguna gravació, me’l podeu enviar directament a aquest mail.
Moltes gràcies a totes i tots, cuidem-nos i molts records,
%d bloggers like this: